Beauty, Tips & Tricks

Vakantie Dieet Tips

Meestal gaat het zo: twee weken voor je vakantie besef je ineens dat je in bikini moet. Stress. Je volgt een crashdieet, valt 3 kilo af. Je bent in de wolken, maar op vakantie zitten die kilo’s er na drie Pina Colada’s en twee stokbroden weer aan. Oh.

 

Gelukkig heeft dieetgoeroe Charlotte Willems daar iets op bedacht. Zij worstelde zelf jarenlang met haar gewicht en verzon een methode gebaseerd op haar eigen ervaringen: BodieBoost. Makkelijk te volgen, zonder teveel eetconcessies te hoeven doen. Je mag nog gewoon een glas wijn en lekkers, maar met mate. B for Beauty vroeg Charlotte hoe we ook slank kunnen blijven op vakantie en dit zijn haar tips:

 

  • Behouden wat je hebt: Op vakantie is het belangrijk dat je behoudt wat je hebt (niet aankomen dus). Kies voornamelijk voor gezonde producten met veel voedingsstoffen. Salades, vers fruit, magere yoghurt, noten, vis, meergranen stokbroodje met gezond beleg, verse groenten, mager vlees, pasta’s met tomatensaus etc.
  • Laad jezelf met positieve energie:  Stel een energieke playlist samen zodat je direct in een goed humeur komt. Zo houd je het gemakkelijker vol!
  • Probeer zoveel mogelijk te bewegen: Ga elke dag 30 minuten zwemmen en doe alles te voet; naar het strand, zwembad, restaurant, de bakker het hotel etc. En als niemand kijkt doe je stiekem wat buikspieroefeningen in de zon.
  • Voor de echte die hards onder ons: neem je sportoutfit mee en beweeg elke dag in de vorm van hardlopen, hiking in de bergen of duik de dichtstbijzijnde sportschool in. Doe dit 40 minuten per dag en zo kun je de rest van de dag plat liggen en uitrusten.
  • Drink veel water en neem fruit mee: Je hydrateert je lichaam gedurende de dag, je hebt altijd iets te knabbelen en de vezels in fruit geven je een vol gevoel.
  • Ga voor 1 snoepmoment per dag : Je bent op vakantie dus er mag zeker genoten worden. Kies bewust en geniet! Neem bijvoorbeeld 1 ijsje of 1 toetje of 1 borrelmoment op een dag.
  • Bepaal een maximum aantal glazen alcohol per dag: Max. 2 glazen alcohol voor vrouwen en max. 4 glazen alcohol voor mannen.
  • Vermaak jezelf: Doe activiteiten waarbij je niet aan eten hoeft te denken. Lees een goed boek, ga volleyballen, voetballen, dansen. Kortom vul je dag vol met plezierige activiteiten en geniet.

 

Het Boek BodieBoost, Slank en fit in het echte leven staat in de top 3 van best verkochte dieetboeken en is een must voor wie wil afvallen zonder ingewikkelde sapjes, shakes of pillen.

Reacties

reacties

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply